בית ספר חיים חפר משרת קהילה מגוונת הכוללת בעיקר (אך לא רק..) את הקהילה של ילדי שכונת עיר ימים בנתניה ובכללם עולים חדשים רבים מארצות שונות שהגיעו לשכונה. יחד התגבשנו לקהילה אחת מאוחדת ואנו פועלים כל הזמן על מנת לייצר לכל אחד ואחת תחושת שייכות. אנו רואים בנו משפחה נוספת ובית נוסף ואני מרגישה שדווקא בשנתיים האחרונות, כשלמדנו גם מרחוק הרגשנו כמה בתי הספר משמעותי בחיים של כל אחד ואחת מאיתנו. בכניסה לבית הספר ממתינים לכם שלטי "ברוכים הבאים" בשפות שונות על מנת שכולם ידעו שיש לתרבותם ולשפתם מקום. השנה פעלנו לחזק את תחושת השייכות בכמה ערוצים: בכל הכיתות לומדים שיעורי חוסן הנותנים לתלמידים כלים להתמודדות עם מצבים שונים, החל משכבת ג' העברנו סדנאות להורים וילדים של חברת "מצמיחים" מתוך רצון לסייע לילדים להיות ילדים מצמיחים הרואים ומוקירים את חוזקותיו של האחר, הוספנו טקס רב- תרבותי מרגש שנותן מקום של כבוד לכל הלאומים. פרויקט החונכות, ובו כל ילדי ד-ו חונכים את ילדי א-ג אפשר לתלמידים להיחשף לערך הנתינה והאחריות והעצים את המעורבים באופן אישי וחברתי. המורים הצעירים אפשרו גם כן לילדים להביא לידי ביטוי את חוזקותיהם וללמד את הצעירים יותר אחריות אישית מהי. השנה העמקנו את החונכות לשיתוף פעולה לימודי, ולא רק חברתי. מועצת התלמידים פעלה במרץ השנה והכינה פעלויות שונות ומגוונות לרווחת התלמידים. פעמיים בשבוע הפעלנו הפסקות פעילות שהועברו על ידי כלל כיתות בית הספר והיטיבו עם התלמידים. מבחינה ספורטיבית, יש לנו נבחרות כדורגל, כדורסל ואתלטיקה המייצגות אותנו בכבוד. נהננו ממספר בימות חוזקה, נהנינו לצפות בילדים המופיעים עם כישוריהם בבמה מול כולם. הנהגת הורים התחלקה לוועדות שונות השנה. שיפרנו את התשתית האינטרנטית הבית ספרית ופתחנו קבוצה של תרומה לקהילה. קבוצה זו אירגנה מחוות מרגשות בשם בית הספר שלנו: ביקורים בבית אבות, תרומת מזון ועוד. בשנת תשפ"ג נמשיך ולפתח את התרומה לקהילה ולממש את ערך הנתינה לאורך כל השנה ובכל שכבות הגיל. העמקנו את דרך ההוראה של יחידות החקר שלנו. החל משכבת ג', הילדים יצאו לשבוע חשיפה בנושא הנבחר ולאחר תקופת החשיפה שבה נפגשו עם מומחי תחום וסיירו באתרים הקשורים לנושא- יצאו לחקר בעקבות שאלת המחקר. במתחם א-ב השקענו מחשבה ומאמץ בהרחבת המרחב הגני. נפתחו פינות ללמידה פעילה ואנו נמשיך לפתח אותם בשנת הלימודים הבאה. בשנה שחלפה פתחנו לכל הכיתות מרחב כיתתי ממוחשב (גוגל קלאסרום) ולכל ילד מייל ארגוני. אנו נמשיך לפתח זאת ולשלב כלי זה בלמידה שלנו לאורך השנה. את הלמידה מרחוק המשכנו ושכללנו והצוות משלב כלים מתוקשבים ככל הניתן. במרחבי בית הספר מחשבים נייחים לרווחת התלמידים לצרכי למידה ובנוסף, קיימים לפטופים בכמות של כיתה לצורך למידה בכיתה עם מחשבים. פתחנו חדר עם מקרן רצפה המאפשר לכם למידה פעילה תוך כדי תנועה. עיצבנו את מרחבי הלמידה במסדרונות על מנת לאפשר לכם ללמוד באווירה נעימה ומאפשרת יותר. במהלך השנתיים האחרונות המורים המקסימים למדו ללמד מרחוק תוך זמן קצר ורכשו מיומנויות חדשות. אתם, התלמידים, הצלחתם ללמוד באופן עצמאי, באחריות אישית ואנו גאים בכם על כך מאוד. כעת אנו מכינים תוכניות לימוד היברידיות המאפרות לנו לעבור בקלות ללמידה מרחוק במידת הצורך. ומה מתוכנן לשנה הבאה? אנו נמשיך לפתח את הכישרונות הייחודיים של התלמידים מתוך אמונה שבכל אחד מהילדים טמונה היכולה להצליח. לשם כך אנו פועלים לגוון את דרכי ההוראה שלנו ככל הניתן ונמשיך לפתח למידה באחריות אישית ולמידת חקר. נמשיך לחקור סביב יחידות ההוראה שהצוות מפתח באופן עצמאי. נלמד במרחבים הלמידה הייחודיים שלנו: חדר מייקרים מהמשוכללים בארץ, חדר דינמיקלאס ללמידה תוך כדי תנועה, גינה, ספרייה ובשנה הבאה נוסיף גם מטבח חיצוני ונגריה. נאפשר בחירה בין תחומים שונים: מוסיקה, תאטרון, גינה וטכנולוגיה. נמשיך לדאוג לאסתטיקה: אנו רוצים שבית הספר לא רק ירגיש כמו בית אלא גם יראה כך. אני תקווה שיחד, בידיים שלובות, תלמידים, מורים והורים נצליח להצעיד את בית הספר שלנו קדימה ולייצר קהילה צומחת, מצמיחה ומעצימה שתהווה דוגמא ומופת לחינוך חם, ערכי ואיכותי. אני מאמינה בכך בכל מאודי, יודעת שיש לנו את כל התנאים להצליח וקוראת לכל ההורים והמורים להצטרף, לקחת חלק ולהוות רוח קדמית וגבית ליצירת חינוך חדשני, איכותי ומוביל. אני מאחלת לכם חופשת קיץ נפלאה, מהנה ובטוחה. שלכם תמיד, רחלי. |